دوربين مدار بسته و همه چيز دوربين مدار بسته و همه چيز .

دوربين مدار بسته و همه چيز

پيشنهادهايي براي فروش و نصب دوربين مدار بسته

 

در اين مطلب سعي داريم به مسائلي در مورد فروش و نصب دوربين مدار بسته بپردازيم كه خواندن آن براي همكاران و نصابان عزيز  خالي از لطف نخواهد بود.مطالب گرد آوري شده در اين مقاله تماما حاصل تجربه ي چندين ساله فعاليت در اين صنف مي باشد و مشابه اين مطالب را در هيچ سايتي نخواهيد يافت و اين مطالب چكيده اي از مباحث زير مي باشد:

1-فروش و بازاريابي

2-مشتري مداري

3-مباحث فني مربوط به كارشناسي و نصب و فروش دوربين مداربسته

 

با رعايت اين نكات انتظار مي رود تا روند فروش همكاران و همچنين خدمات رساني به مشتري تا حدود زيادي بهبود يافته و همچنين اعتماد سازي ، در سطح بالايي صورت گيرد.

هنگامي كه يك مشتري جهت استعلام قيمت دوربين مدار بسته به شما مراجعه مي كند يا با شما تماس مي گيرد شما بايد نكات مهمي را در مورد  شخص مشتريتان در نظر بگيريد.ابتداي امر اينكه به احتمال خيلي زياد او چيزي در مورد كالا و خدمات شما نمي داند و ذهن او پر است از سوالاتي كه در رابطه با خريد و نصب دوربين مدار بسته ممكن است از شما بپرسد.

در اين مرحله هرگز عجله نكنيد و تمامي سوالات مشتري خود را با حوصله و بطور كامل  و مهم تر از همه چيز با صداقت تمام پاسخ دهيد.ممكن است توسط همكاران سودجود دوربين هاي بي كيفيت را با قيمت بسيار پايين به او پيشنهاد داده باشند و زماني كه در مورد كالاهاي شما سوال مي كند ممكن است از قيمت هاي شما دچار شوك شود.البته برعكس اين مورد نيز ممكن است صدق كند و يك همكار قيمت بسيار بالا و نا معقولي را به مشتري پيشنهاد داده باشد و او را متقاعد كرده باشد كه كالاي من بهترين است و ما بقي همكاران چنين كالايي را ندارند.در اين حالت زماني كه شما كالاي خود را با قيمت معقول و پايين تر را معرفي مي كنيد ممكن است اين تصور بوجود بيايد كه شما كالاي مناسبي نداريد.

حال هنر شما فرار از اين حواشي و ارائه محصولات و كالاي مناسب و با كيفيت در كنار قيمت منطقي است و وظيفه داريد تمام موارد را با حوصله و شفافيت تمام براي او بيان كنيد.

هدف شما بر راهنمايي صحيح شخص باشد و نه صرفا فروش كالا.باور كنيد چنانچه مشتري ، صداقت شما را حس كند مطمئنا از شما خريد خواهد كرد.

فروشندگي يك هنر است و شما براي يك فروش موفق در زمينه دوربين مدار بسته نياز است تا نكات زير را در نظر بگيريد كه در ادامه به توضيح مفصل تمام آنها خواهيم پرداخت:

1-صداقت را فداي هيچ چيز ديگر نكنيد.

2-همواره سعي كنيد كالاي با كيفيت را به مشتري خود ارائه كنيد.

3-سود فروش شما منطقي باشد و هرگز كالاهاي گمنام را به قيمت چند برابر نفروشيد(اين مورد در بين برخي همكاران به وفور ديده شده است)

4-در نصب دوربين مدار بسته نهايت وسواس را به خرج دهيد و در بستر سازي و كابل كشي همواره بهترين مسير ها را در كنار تميز ترين و شيك ترين پياده سازي به مشتري خود ارائه دهيد.

5-جانمايي صحيح و همچنين انتخاب نوع دوربين و لنز مناسب نشان دهنده دانش كاري شماست.پس در اين زمينه سعي كنيد اطلاعات خود را بالا ببريد تا بتوانيد خدمات خوب را به مشتري خود ارائه دهيد.

6-خدمات پس از فروش را به بهترين حالت ممكن انجام دهيد و براي مشتريتان ارزش قائل شويد.

صداقت:

چندي پيش تر بود كه براي خريد برد هوشمند با يك شركت فروشنده اين محصولات تماس گرفتم ضمن معرفي خودم و شركتم در مورد محصولاتشان  جويا شدم و با توجه به توضيحات آنها اقدام به انتخاب كالا نمودم و مبلغ فاكتور را بصورت نقدي واريز كردم.من صداقت خود را ثابت كردم اما آن شركت چطور ؟ از اعتماد من سو استفاده كرده و برد هاي هوشمند بدون برند و بي كيفيت را براي من ارسال كرد كه اين محصولات ارائه شده اصلا با آن چيزي كه من در كاتالوگ هاي محصولاتشان ديده بودم تطابقي نداشتند.

هرگز با مشتري خود چنين رفتارهايي نكنيد و همين رفتارها باعث مي شود تا اعتماد و اطمينان به يك صنف از بين برود.هرگز در مورد كيفيت محصولات خود به او دروغ نگوييد و محصولات خود را همان طور كه هستند با تمام مزايا و معايبشان براي مشتري معرفي كنيد.

كالاي با كيفيت:

هر انساني زماني كه براي يك كالا پول پرداخت مي كند نياز به داشتن آن را حس كرده است و چنانچه در ازاي پولي كه پرداخت مي كند نتواند كالا و خدمات مناسبي را دريافت كند كاملا آزرده خاطر خواهد شد.پس در همين راستا شما در زمينه فروش و نصب دوربين مدار بسته هرگز مشتريانتان را نا اميد نكنيد.

بعنوان مثال دوربين هاي مدار بسته ارزان قيمت داراي سنسور هاي Omni Vision را بخاطر قيمت پايين و سود بالا ترجيح ندهيد.زيرا تصاوير آنها پس  از مدت كوتاهي دچار افت مي شوند و كم كم رو به سفيدي مي روند كه مشتري وفادار شما را از ليست مشتريانتان خارج كرده و او را مجبور به صرف هزينه و خريد مجدد دوربين مدار بسته خواهد كرد.

!!!!از دست دادن مشتري هاي وفادار يعني نابودي يك كسب و كار !!!!

يك مشتري راضي از خدمات شما ممكن است چند مشتري ديگر را با خود بياورد اما يك مشتري ناراضي چندين مشتري را از شما دور مي كند.مشتري شما سرمايه شماست پس با سرمايه خودتان برخورد ناصحيح و نادرست انجام ندهيد.

!!! سرمايه شما جنس هاي موجود در انبار شما نيست بلكه سرمايه شما مشتريانتان هستند !!!

اگر شما هزاران كانتينر جنس در انبار خود داشته باشيد اما مشتري اي نداشته باشيد انگار هيچ چيز نداريد و بر عكس.از ديد برايان تريسي سياست فروش تنها يك چيز است و آن ها ارج نهادن به مشتري.هرگز اين تصور را نداشته باشيد كه مشتري متوجه خيلي از مسائل نخواهد شد.هر كس كه اين تصور را داشته باشد بدون شك انسان ناداني است.زيرا مشتري پس از مدتي خوب و بد را بطور كامل متوجه خواهد شد.

بعنوان مثال هارد ديسك مخصوص دوربين مدار بسته را بجاي هارد ديسك معمولي ترجيح دهيد.ممكن است رقم فاكتور شما افزايش داشته باشد اما در عوض كار صحيح و اصولي را انجام داده ايد

سود فروش منطقي:

بسياري از كساني كه بتازگي وارد صنف دوربين مدار بسته مي شوند قصد دارند تا راه صد ساله را در يك شب طي كنند و از اين رو سود فروش بالايي  براي محصولاتشان در نظر مي گيرند.در اين حالت ممكن است تا شما بتوانيد بصورت مقطعي مشترياني را براي خود جذب كنيد و به آنها كالاي خود را با قيمت بالا بفروشيد اما آيا براي طولاني مدت تفكر كرده ايد ؟

آيا قصد گسترش كسب و كار خود را نداريد ؟ هميشه به اين فكر كنيد كه مشتري شما دير يا زود متوجه قيمت واقعي محصولاتش خواهد شد و در صورت فروش با سود غير منطقي اعتباري براي شما نخواهد ماند.

هرگز اعتبار كاري خود را فداي هيچ چيز ديگر نكنيد.سود منطقي بگيريد و به آينده كار خود فكر كنيد و اين تصور را داشته باشيد كه پس از گذشت 3 الي 5 سال اگر شما كار خوب و كالاي با كيفيت را ارائه كنيد حتما خواهيد توانست مشتريان وفادار بسياري را براي خود جذب كنيد و ديگر نياز به تبليغات نيست و اين اطمينان را به شما مي دهم كه ممكن است ديگر وقت سرويس دهي به شمتريانتان را نداشته باشيد و ناچار باشيد كسب و كارتان را گسترش دهيد و اين مي تواند خبر خوبي براي شما و كسب و كارتان باشد/

تميز كاري:

در نصب دوربين مدار بسته اين نكته را در نظر بگيريد كه چنانچه شما سيم هاي دوربين مدار بسته را از هر مسيري عبور دهيد در نهايت خواهيد توانست تصوير دوربين را مشاهده كنيد .آيا فقط هدف شما روشن كردن دوربين است ؟

هدف خود را روي شيك ترين بستر سازي و كابل كشي بگذاريد.شايد وقت بيشتري از شما بگيرد اما در عوض مشتري شما را به وجد خواهد آورد و همين كار بهترين تبليغ براي شماست.كافيست در همين محلي كه كار شيك را تحويل مشتري خود داديد شماره تلفن خود را بعنوان مجري تخصصي دوربين مدار بسته درج كنيد و خواهيد ديد كه در كنار همين كار چندين پروژه ديگر به شما معرفي خواهد شد.

اگر داكت كشي مي كنيد مطابق مقالات قبلي سايت سعي كنيد اين كار را به بهترين و تميز ترين شكل ممكن انجام دهيد كه هرگز يك سانتي متر سيم شما بيرون نباشد.داكت ها را محكم كنيد تا از سقف و يا ديوار نيفتند و اعتبار كار شما را زير سوال نبرند.

اگر در محيط بيروني اقدام به نصب دوربين مدار بسته مي كنيد حتما از لوله هاي فلكسيبل و گلند هاي مخصوص آن استفاده كنيد و هرگز سوكت هاي دوربين را در ديد عموم قرار ندهيد.براي اين كار باكس هاي پلاستيكي نصب كنيد كه كار شما را شيك تر جلوه دهد.

اتصالات تصوير را به بهترين شكل ممكن پرس و يا لحيم كنيد تا دوربين هاي شما پس از مدتي دچار قطعي تصاوير نشوند.

منبع تغذيه مناسب و با كيفيت را انتخاب كنيد تا ضمن دريافت تصاوير صاف و بدون نويز ، عمر تجهيزات شما افزايش پيدا كند و دوربين و خود منبع آسيب نبيند.

!!!در كلام خلاصه به فرم بزن در رو كار نكنيد!!!

جانمايي صحيح و انتخاب دوربين و لنز مناسب:

براي محاسبه لنز دوربين مدار بسته مقالات و ويدئو هاي زيادي در سايت منتشر كرديم كه مي توانيد با مراجعه به آنها اصولي ترين روش هاي جانمايي دوربين مدار بسته را مطالعه كنيد.همچنين سعي كنيد بهترين لنز و محل نصب دوربين را انتخاب كنيد تا كادري كه مد نظر داريد بطور صحيح و تمام پوشش داده شود و هرگز نقطه ي كوري در كادر شما وجود نداشته باشد.اگر مي توانيد قبل از پيچ كردن دوربين توسط تستر دوربين مدار بسته كادر خود را مشاهده كنيد تا تصوير در خوري را تحويل مشتري خود دهيد.

خدمات پس از فروش:

هر زماني كه مشتري شما تماس گرفت براي او حاضر باشيد.خدمات پس از فروش نشاندهنده تعهد شما نسبت به مشتري است و شما را در ذهن او ماندگار خواهد كرد.در همين راستا هر يك از اشخاصي كه او را مي شناسند چنانچه در خصوص دوربين مدار بسته با او صحبت كنند قطعا شما را معرفي خواهد كرد اگر و تنها اگر از خدمات شما راضي باشد.

كار خود را آنقدر با اطمينان و اصولي انجام دهيد كه نياز به مراجعه چند باره به آن محل نباشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۱۳:۰۶ توسط:سالار احمدي موضوع: