دوربين مدار بسته و همه چيز دوربين مدار بسته و همه چيز .

دوربين مدار بسته و همه چيز

استفاده از بسته آموزش تصويري روش بستن دوربين مداربسته

نصب دوربين مداربسته بعنوان شغلي با در آمد مناسب امروزه مورد توجه بسياري از افراد مي باشد و با نصب دوربين مداربسته مي توانند اقدام به در آمد زايي كنند.همچنين بسياري از افراد هستند كه قصد دارند تا دوربين مداربسته مورد نياز براي محل كار و يا منزلشان را خودشان نصب كنند و در هزينه هاي نصب دوربين مداربسته صرفه جويي كنند.
در همين راستا وب سايت ايليا ديتا مجموعه آموزش بستن دوربين مداربسته اي را توليد كرده كه در آن مي توانيد از آموزش هاي مرحله به مرحله و اصولي آشنايي با روش بستن دوربين مداربسته استفاده كنيد و به راحتي وارد بازار كار اين حوزه شويد.
در انتهاي مجموعه آموزش تصويري بستن دوربين مداربسته شما يك نصاب خبره هستيد و مي توانيد موارد زيادي را فراگيريد و به راحتي و بدون داشتن استرس از توانايي يا عدم توانايي انجام يك پروژه ، وارد بازار كار اين حوزه شويد.
در اين مجموعه بخشهاي بسياري در نظر گرفته شده كه بصورت گام به گام مي توانيد از صفر تا صد ، دانش نصب و راه اندازي دوربين مدار بسته را فراگيريد و به يك حرفه اي در اين حوزه تبديل شويد.اين مجموعه در ابتدا به آموزش نكات فني در زمينه آموزش دوربين مداربسته مي پردازد و سپس به بررسي موارد تجربي و نحوه انجام پروژه هاي بزرگ مي پردازد.
اين مجموعه حرفه اي ترين بسته آموزشي دوربين مداربسته مي باشد چرا كه از صفر تا صد موارد آموزشي را توضيح داده است و موارد تعبيه شده در  اين بسته ، با بهره گيري از دانش كارشناسان خبره و مهندسان الكترونيك توليد شده اند كه بواسطه آنها شما مي توانيد تمام موارد مورد نياز را به خوبي فراگيريد.
مطلب ديگر در مورد اين اموزش بستن دوربين مداربسته اين است كه موارد آموزشي در اين بسته بطور كاملا عملي هستند و تمام موارد بصورت تجربي و عملي و بصورت تصويري آموزش داده مي شوند.
براي تهيه و توليد اين بسته آموزش دوربين مداربسته زحمات بسيار زيادي كشيده شده است و تمامي اين موارد بر اثر استفاده از دانش كارشناسان و هزينه هاي جانبي توليد محتوا ، تهيه سناريو ، تدوين سر فصل هاي آموزشي بصورت كامل و تمام و كمال صورت گرفته است و در انتهاي اين دوره مي توان به جرات گفت كه شما تبديل به يك نصاب حرفه اي خواهيد شد.

بسته آموزش تصويري بستن دوربين مدار بسته شامل سر فصل هاي زير است كه تمامي موارد آن بصورت كاملا عملي طراحي و توليد شده است:
1-تاريخچه نصب و راه اندازي دوربين هاي مداربسته
2-آشنايي با انواع تكنولوژي هاي روز دوربين مداربسته و معرفي مزايا و معايب هر كدام
3-آشنايي با برندهاي مطرح سازنده دوربين مداربسته و نحوه شناسايي برندهاي مترفه از برند هاي اصلي
4-دياگرام هاي كلي نصب و راه اندازي انواع دوربين مدار بسته
5-آشنايي با انواع دوربين مداربسته و كارايي هر كدام بصورت مفصل
6-آموزش بستر سازي براي نصب و راه اندازي دوربين مداربسته
7-آموزش نصب اتصالات براي دوربين مداربسته (سوكت BNC ، سوكت تغذيه ، سوكت شبكه)
8-آموزش محاسبات منبع تغذيه ، محاسبات افت ولتاژ و روش هاي مقابله با آنها
9-آموزش نصب انواع دوربين مداربسته در فضاهاي داخلي و بيروني
10-آموزش تظنيمات دوربين مداربسته
11-آموزش تنظيمات دستگاه دي وي آر
12-آموزش انتقال تصوير انواع دستگاه دي وي آر
13-آشنايي با مباني دوربين مداربسته تحت شبكه
14-آموزش نصب و راه اندازي دوببين مداربسته تحت شبكه
15-آموزش نصب انواع دوربين مداربسته بيسيم
16-نكات تجربي براي انجام پروژه هاي بزرگ
17-بررسي هايي در مورد آينده دوربين مدار بسته و تكنولوژي اي آن
و بسياري از بخش هاي ديگر كه همه آنها بصورت عملي و با مثال هاي متنوع طراحي شده اند.
همانطور كه با سرفصل هاي بسته آموزش تصويري بستن دوربين مداربسته آشنا شديد ديديد كه اين بسته ، كاملترين و جامع ترين بسته آموزشي دوربين مداربسته مي باشد كه در آن موارد بسيار زيادي آموزش داده شده است كه طي يادگيري آنها مي توانيد موارد بسيار زيادي را در اين زمينه فراگيريد.
در اين بسته مراحل انجام يك پروژه دوربين مداربسته بطور كاملا عملي از صفر تا صد آموزش داده شده است و يك بسته آموزشي فوق العاده در اين زمينه مي باشد و پس از تكميل آموزش هاي آن خواهيد ديد كه موارد بسياري را فرا گرفته ايد.
همچنين در اين بسته حدود 200 مقاله آموزشي و تكميلي در بستن دوربين مداربسته جمع آوري شده است كه با مطالعه آنها مي توانيد به يك فرد خبره  در اين زمينه تبديل شده و پروژه هاي بسياري را به راحتي هر چه تمام و با اصول مهندسي به اتمام برسانيد.

منبع:دوربين مداربسته ايليا ديتا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۱۶:۳۸ توسط:سالار احمدي موضوع:

انتخاب منبع تغذيه مناسب و نقش آن در كاركرد دوربين مدار بسته

در اين مقاله قصد داريم تا در مورد انتخاب منبع تغذيه مناسب و نقش آن در كاركرد دوربين مدار بسته مطالبي را براي علاقمندان به اين حوزه منتشر كنيم.در ادامه با مرجع تخصصي دوربين مدار بسته همراه باشيد.
انواع دوربين مدار بسته براي روشن شدن و كاركرد ، نياز به منبع تغذيه جداگانه دارند و عموما اين منبع تغذيه داراي جريان مسقيم (DCC) مي باشد.در  اين مقاله قصد داريم تا مختصري در مورد انتخاب منبع تغذيه مناسب و محاسبات انتخاب منبع براي شما بحث كنيم و در نهايت به تاثيرات منبع تغذيه بي كيفيت در دوربين مدار بسته اشاره كنيم.
هر دوربين مداربسته ، با توجه به نوع برد ، تعداد و نوع ماژول هاي ديد در شب ، نوع چيپست پردازنده تصاوير و ... داراي توان مصرفي خاص خود مي باشد.بعنوان مثال دوربين هاي داراي ديد در شب قوي تر بدليل استفاده كردن از LEDD هاي قوي تر ، مصرف توان بيشتر دارند.اين در حالي است كه دوربين هاي با  ديد در شب ضعيف تر توان بسيار كمتري را مصرف مي كنند.
ماژول هاي ديد در شب تاثير گذارترين عامل در مصرف توان دوربين مدار بسته مي باشند.
بيشتر دوربين هاي مدار بسته معمولي داراي جريان مصرفي كمتر از يك آمپر هستند و از اين رو بسياري از نصاب هاي دوربين مدار بسته ، از آداپتور هاي يك آمپر براي تامين برق دوربين استفاده مي كنند.اين در حالي است كه انواع دوربين مدار بسته تحت شبكه و انواع دوربين مدار بسته بيسيم ، كمي بيشتر از دوربين هاي آنالوگ HD جريان مصرفي نياز دارند.
در نگاه فني اين توان مصرفي ميزان مناسبي براي كاركرد دوربين مدار بسته مي باشد و يك دوربين مي تواند به راحتي با آن كار كند.اما زماني ميزان جريان خروجي منبع تغذيه اهميت پيدا مي كند كه شما از انواع دوربين مدار بسته AHD موجود در بازار استفاده كنيد كه اكثريت غريب به اتفاق آنها داراي نام و برند معتبري نمي باشند استفاده كنيد.روي اين دوربين ها ميزان توان مصرفي بصورت نادرست درج شده و در برخي موارد شاهد بوده ايم دوربيني كه روي ان ميزان جريان مورد نياز را 1 آمپر هك كرده اند بيش از 2 آمپر جريان مي كشيد و در اين موارد استفاده از آداپتور هاي يك آمپر به هيچ وجه توصيه نمي گردد.
مورد بعدي كه باعث مي شود تا شما در استفاده از آداپتور هاي يك آمپر كمي تامل كنيد كيفيت پايين اكثر اين آداپتور ها مي باشد.برخي آداپتورهاي ارزان قيمت بي كيفيت ، هنگام كشيدن جريان يك آمپري از آنها ، بشدت افت ولتاژ دارند تا جايي كه ولتاژ خروجي آنها به 9 ولت و حتي كمتر نيز مي رسد. كه شما آن را زير بار قرار داده و جريان از آن مي كشيد.
 در اين موارد هم با توجه به بي كيفيت بودن اكثر اجناس در بازار چنانچه از كيفيت محصول مطمئن نيستيد آن را خريداري نكنيد و براي دوربين هاي معمولي نيز ترجيحا از آداپتورهاي 2 آمپر استفاده كنيد.
برخي از همكاران با قرار دادن مولتي متر و تست ولتاژ از كيفيت آداپتور مطلع مي شوند.اما اين روش اصلا صحيح نيست و معيار تست كيفيت يك آداپتور و مطلع شدن از ميزان ولتاژ خروجي آن ، زماني است

برخي موارد ديده شده كه دوربين مدار بسته با 40 متر كابل كشي را توسط يك آداپتر يك آمپر و با طول كابل 40 متري روشن مي كنند.در اين موارد تعجبي نكنيد كه به آداپتور شما فشار بيايد و پس از مدتي بسوزد.
زيرا طول كابل باعث افت ولتاژ مي شود و همين مقاوت كابل باعث مي شود تا به آداپتور فشار بيايد.
ميزان افت ولتاژ هاي خفيف موردي براي كار دوربين مدار بسته ندارد.زيرا روي هر دوربين ولتاژ ورودي مورد نياز به همراه ميزان تلورانس آن درج شده است.بعنوان مثال محصولات هايك ويژن مي توانند به راحتي و بدون هيچ مشكلي با 10 در صد تلورانس بين ولتاژهاي 10.8 ولت الي 13.2 ولت كار كنند.
رسيدن ولتاژ كمتر از ميزان مورد نياز براي دوربين مدار بسته مي تواند باعث بوجود آمدن مشكلات زير شود.
1-افت كيفيت تصوير دوربين مدار بسته
2-نويز در تصاوير آن دوربين و در برخي موارد همه دوربين ها
3-آسيب رسيدن به خود دوربين مدار بسته بدليل ولتاژ نا مناسب.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۷:۳۸ توسط:سالار احمدي موضوع:

تغييرات تكنولوژي دوربين مدار بسته در سالهاي اخير

 

در اين مقاله بسيار كاربردي قصد داريم تا در مورد تحولات دوربين هاي مدار بسته در سالهاي اخير بحث كنيم و اميدواريم بتوانيم مطالب مفيدي را براي شما بازديد كنندگان گرامي درج نماييم.
بيشترين تغييرات و تحولات دوربين مدار بسته در سالهاي اخير مربوط به رزولوشن تصاوير در اين محصولات بوده است.همانطور كه مي دانيد دوربين  هاي مدار بسته آنالوگ نمي توانستند جزئيات تصاوير را به خوبي نمايش دهند و هنگامي كه نياز به استخراج جزئيات از تصاوير بود اين دوربين ها كاربرد زيادي نداشتند مگر در مواردي كه دوربين شما نزديك به سوژه مورد نظر نصب شده باشد.
بيشترين حركت بنيادي در دوربين هاي مدار بسته ارتقا رزولوشن تصوير به كيفيت full hd 1080p در سال 2015 بود.اين تغييرات باعث شد تا نسل دوربين هاي مدار بسته آنالوگ به كل نابود شوند و با توجه به مناسب شدن قيمت اين تجهيزات در مدت زمان كم و اختلاف قيمت كم انها با انواع HD 720p و نوع انالوگ ، فروش اين تجهيزات بيش از پيش افزايش يافت.
بطوريكه در سال 2016 مدلهاي دوربين مدار بسته با رزولوشن تصوير 720p به حالت discontinue يا توقف توليد در آمدند.
پس از اين مورد دوربين هاي مدار بسته 4 مگاپيكسلي در سال 2016 ظهور كردند كه رزولوشني دو برابر دوربين هاي 1080p دارند.با توجه به اختلاف قيمت 10 الي 20  در صدي اين دوربين ها با انواع 1080p تمايل به خريد اين محصولات بيشتر از انواع فول اچ دي مي باشد.
اما مشكل كليدي در دوربين هاي 4 مگاپيكسلي بازدهي نامناسب آنها در نور كم و يا نور هاي نا متعارف مي باشد.اگر چه ماژول هاي ديد در شب سعي در برطرف كردن اين موارد دارند اما اين مشكل بطور كامل هنوز مرتفع نشده است.
دوربين هاي 4k با رزولوشن تصوير 12 مگاپيكسلي داراي رشد متوسطي بوده اند اما در آينده نه چندان دور اين دوربين ها نيز رقيب جدي براي نسل قديم تر محسوب خواهند شد.مخصوصا اينكه امكانات بسيار مناسبي همراه با اين دوربين ها ارائه شده است كه كنترل شمارش تردد افراد در اين دوربين ها يكي از اين قابليت هاي كليدي محسوب مي شود.

كدك h265


بدون شك يكي از مهم ترين تحولات در حوزه نظارت تصويري را مي توان كدك هوشمند h265 نام برد.با توجه به افزايش رزولوشن تصوير در دوربين هاي مدار بسته نياز به فضاي ذخيره سازي بيشتري براي ذخيره سازي تصاوير حس مي شود.با توجه به قيمت بالاي هارد ديسك مخصوص دوربين مدار بسته و همچنين مدت زمان مورد نياز براي ذخيره تصاوير ، مي توان اين كدك را عامل بسيار مهمي در تحولات دوربين مداربسته نسل جديد به حساب آورد.
در توضيحات دقيق تر بايد بگوييم كه اين كدك فضاي ذخيره سازي بسيار كمتري به نسبت h264 اشغال مي كند و دستگاه هاي دي وي آر و دوربين هاي مجهز به اين كد مي توانند تصاوير را با همان كيفيت سابق اما در فضاي بسيار كمتري ذخيره كنند.

كيفيت تصوير


در مورد رزولوشن تصوير مي توان گفت كه  برخي دوربين ها با توجه با دارا بودن رزولوشن هاي بالا در تفكيك پذيري تصوير بسيار ضعيف هستند و اين امر در سالهاي اخير بسيار بهبود پيدا كرده است و كيفيت تصوير و رزولوشن تناسب بسيار بهتري از قبل دارند.

بهبود WDR


دوربين هاي مدار بسته داراي ويژگي WDR داراي دو پردازنده هستند كه يكي براي پردازش تصاوير در نور كم و ديگري براي پردازش تصاوير در نور زياد طراحي شده اند.دوربين هاي داراي اين ويژگي قيمت بالاتري به نسبت ساير دوربين هاي مدار بسته دارند.اما امروزه دوربين هاي معمولي نيز با دارا بودن قابليت WDR بهبود چشمگيري در تصاوير بازه هاي متنوع نور دارند كه اين ويژگي نيز روز به روز در حال بهبود مي باشد تا جايي كه WDR به يكي از المان هاي اصلي در تمام دوربين هاي مدار بسته تبديل خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۱۱:۴۱ توسط:سالار احمدي موضوع:

آموزش نحوه انتقال تصوير دوربين مدار بسته تحت شبكه

در اين مقاله قصد داريم تا آموزش انتقال تصوير دوربين مدار بسته تحت شبكه را براي بازديد كنندگان محترم سايت ايليا ديتا قرار دهيم.
در مقالات قبلي آموزش انتقال تصوير دوربين مدار بسته توسط آي پي استاتيك و p2p را براي بازديد كنندگان قرار داديم.
در اين آموش مي خواهيم به شما نحوه انتقال تصوير دوربين مدار بسته تحت شبكه را قرار دهيم.
اين انتقال تصوير براي زماني است كه شما يك يا تعدادي دوربين مدار بسته تحت شبكه متصل به يك كامپيوتر داريد و مي خواهيد تصاوير آنها را انتقال دهيد.
براي انتقال تصوير دوربين مدار بسته تحت شبكه شما بايد آي پي و پورتهاي مربوط به دوربين هاي خود را در موردم خود فوروارد كنيد.
معناي port forwarding  چيست ؟ بطور خلاصه هنگامي كه يك پورت را فوروارد مي كنيم در اصل آن پورت را براي دسترسي از راه دور و يا دسترسي محلي باز گذاشته ايم.
پس از انجام port forwarding هر درخواستي كه به روتر شما مي رسد باعث مي شود تا با توجه به پورت و آي پي وارد شده شما به مسير مورد نظر (دستگاه مورد نظر) هدايت شويد.
فرض كنيد شما در شبكه داخلي خود دو عدد دوربين مدار بسته با آدرس هاي آي پي زير داريد:
دوربين مدار بسته تحت شبكه اول : 192.168.1.100 و پورت 8080
دوربين مدار بسته تحت شبكه دوم: 192.168.1.101 و پورت 8081
اگر شما بخواهيد از بيرون به اين دوربين ها دسترسي داشته باشيد بايد پورتهاي مربوط به اين دوربين ها را باز بگذاريد تا بتوانيد تصاوير آنها را مشاهده كنيد.
پس از port forwarding هنگامي كه شما آي پي روتر خود را با پورت خاصي در مرورگرتان وارد مي كنيد در واقع مي توانيد به آن device دسترسي داشته باشيد.
فرض مي كنيم آي پي مودم شما 50.75.31.20 باشد.شما با وارد كردن آدرس آي پي و پورت هاي زير مي توانيد به هر دوربين بصورت مجزا دسترسي داشته باشيد:
50.75.31.20:8080 براي دوربين مدار بسته تحت شبكه اول
50.75.31.20:8081 براي دوربين مدار بسته تحت شبكه دوم
حال كه مفهوم prot forwarding را ياد گرفتيد نياز است تا نحوه انجام اين كار را در مودم خود فرا گيريد.

براي اين كار شما بايد وارد منوي كانفيگ مودم خود شويد.آدرس آي پي مودم خود را در مرورگر وارد كنيد كه در مودم هاي دي لينك بطور پيش فرض 192.168.1.1 مي باشد.
مطابق شكل زير مارد منوي advanced شده و Port forwarding را كليك كنيد.

آموزش انتقال تصوير دوربين مدار بسته تحت شبكه
در قسمت server name  يك نام دلخواه براي پورت انتقالي خود انتخاب كنيد.مثلا camera1
در قسمت external port شما بايد پورت انتقالي خود را وارد كنيد.همچنين شما مي توانيد بازه اي از پورتها را انتقال دهيد.براي آي پي دوربين اول بايد پورت 8080 را وارد كنيد.
مقادير start  و end را روي 8080 قرار دهيد.
پروتكل بصورت پيش فرض روي udp ست است و آن را تغيير نمي دهيم.
Internal port را نيز مانند external port  تنظيم مي كنيم.
در قسمت server ip address نيز آدرس آي پي دوربين مدار بسته اول يعني 192.168.1.100 را وارد مي كنيم.
براي دوربين مدار بسته دوم نيز مظابق پورت و آدرس آي پي دوربين مقادير را وارد مي كنيم.
حال با وارد كردن آدرس آي پي زير مي توانيد به دوربين هاي خود دسترسي داشته باشيد.
5.75.31.20:8080  براي دوربين مدار بسته اول
50.75.31.20:8081 براي دوربين مدار بسته دوم

با اين روش مي توانيد انواع دوربين مدار بسته بيسيم (دوربين مدار بسته وايرلس ، دوربين مدار بسته واي فاي ) را نيز بر بستر اينترنت انتقال تصوير  دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۱۰:۵۵ توسط:سالار احمدي موضوع:

معرفي حسگرهاي راداري در دوربين مدار بسته

پيش تر ها دوربين هاي مدار بسته تنها براي نظارت تصويري استفاده مي شدند.اما نسل هاي جديد انواع دوربين مدار بسته به  امكانات بسياري مجهز گرديده اند كه مي تواند نيازهاي نظارتي كاربران را بيش از پيش مرتفع كنند.نسل هاي قديم دوربين مدار بسته داراي كيفيت تصوير پاييني بودند و از همين رو براي نظارت دقيق تر ميبايست تعداد بيشتري از دوربين هاي مدار بسته را در محيط هاي داراي درجه امنيتي بالا استفاده كرد.
اين در حالي است كه دوربين هاي مدار بسته جديد داراي رزولوشن تصوير بسيار بالايي هستند.از اين رو مي توان جزئيات را در تصاوير بسيار بهتر  مشاهده كرد.جدا از بحث وضوح تصوير ، دوربين هاي مدار بسته جديد به امكانات بسيار كاربردي اي مجهز گرديده اند كه توابع تحليل گر تصاوير يكي از مهم ترين آنهاست.

براي آشنايي با تحليل گر هاي تصاوير حتما مقاله زير را مطالعه كنيد:

تحليل گر تصاوير در دوربين مدار بسته
ويژگي جديد در نسل آينده دوربين هاي مدار بسته كه امروز قصد بررسي آن را داريم حسگرهاي راداري مي باشند.در ابتدا در مورد حسگرهاي راداري بايد بگوييم كه اين حسگرها در نگاه خيلي ساده تشخيص دهنده (detector)هايي هستند كه مي توانند در كنار دوربين مدار بسته تحت شبكه بكار گرفته شوند و آلارم هاي مهم را به نرم افزار مديريت ويدئوها يا همان VMS ارسال كنند.در مورد قيمت دوربين مدار بسته مجهز به حسگر راداري بايد گفت محصولات كمپاني هاي مختلف بسته به نوع و مدل آنها در رنج 3 الي 12 ميليون تومان مي باشند.
اما در نگاه ريزتر تفاوت اين حسگرها با ساير حسگرهاي دوربين مدار بسته در دقت آنها مي باشد.بطور واضح تر حسگرهاي راداري دوربين مدار بسته  براي استفاده در فضاي آزاد كارايي دارند و همانطور كه در مورد رادارها مي دانيد اين حسگرها با ارسال فركانس به محيط و بازخورد آن مي توانند اجسام را تشخيص دهند.
حسگرهاي راداري دوربين مدار بسته مي توانند در آن واحد چندين هدف را شناسايي كرده و تحركات را به خوبي و با دقت بسيار بالا تحت نظر خود داشته باشند.اما از يك حسگر راداري توقع نداشته باشيد كه بتواند تحركات اجسام ريز و كوچك را نيز تحت نظر داشته باشد و آلارم هاي تحركات آنها را ارسال كند.اين رادارها مي توانند با توجه به طول موج و فركانس ارسالي خود مسافتي بين 40 الي 60 متر را بسته به نوع رادار پوشش دهند كه البته در نسل هاي آينده ممكن است اين ميزان بسيار افزايش پيدا كند.زيرا اساسا محدوديت ساخت راداري وجود ندارد و اين مسافت نيز بسته به نوع دوربين مدار بسته در خود رادار طراحي گرديده است.
شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه اين دوربين ها در چه مكانهايي كاربرد دارند ؟ هر مكاني كه داراي درجه امنيتي بسيار بالا باشد و همچنين امنيت پيراموني براي آن امري حياتي محسوب شود مي تواند از اين نوع سنسورها در كنار دوربين هاي مدار بسته استفاده كند.
پيش تر در مورد تحليل گر هاي ويدئويي بحث هايي كرديم و نحوه كار آن را توضيح داديم.استفاده تركيبي از رادار و تحليل گر هاي ويدئويي مي تواند در افزايش كارايي تجهيزات نظارتي بسيار موثر باشد.به عبارت ديگر اين دو تكنولوژي توسط تركيب با يكديگر مي توانند نقص هاي يكديگر را پوشش دهند.
دوربين هاي مدار بسته داراي حسگر راداري ارائه شده تا كنون ، داراي ويژگي ارتباط مستقيم مابين دوربين مداربسته و رادا نمي باشند اما بدون شك در نسل آيند دوربين هاي داراي اين تكنولوژي عملكرد دوربين مدار بسته مي تواند بصورت تركيبي از پردازش تصوير و آلارم هاي ارسال شده از رادار باشد.بعنوان مثال در يك دوربين مدار بسته PTZ كه از سيستم target tracking (تعقيب اتوماتيك سوژه) استفاده مي كند ، مي توان با پوشش 360 درجه توسط رادار ،هنگامي كه سوژه دقيقا پشت به دوربين حركت مي كند ، بلافاصله تشخيص حركت را با دقت بالايي به دوربين ارسال كرده و بتوان عمل target tracking  را با دقت بالايي صورت داد.
از ديگر محاسن اين تكنولوژي اين است كه تحليل گر هاي ويدئويي در شرايط جوي نامناسب مانند برف ريال مه و باران دچار خطاي عملكرد مي شوند اما رادار در تمام شرايط جوي مي تواند به خوبي موانع و حركات آنها را تشخيص دهد.

در كلام نهايي بايد گفت كه رادار براي تشخيص و دوربين مدار بسته براي شناسايي سوژه بكار گرفته مي شوند و استفاده از توابع VCA (تحليل گرهاي تصاوير) به تنهايي نمي تواند كار تشخيص را با دقت بالايي انجام دهد.

منبع: دوربين مدار بسته ايليا 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۱۸:۲۴ توسط:سالار احمدي موضوع:

انتقال تصوير دوربين مدار بسته با آي پي

پيش تر در پست هاي قبلي كه در كانال تلگرام دوربين مدار بسته نيز منتشر گرديد انواع آموزش هاي انتقال تصوير دوربين مدار بسته را براي علاقمندان منتشر كرديم.
آموزش هاي قبلي همگي بر پايه استفاده از سيستم هاي پردازش ابري Cloud p2p بودند و نيالزي به تنظيمات در مودم شما نداشتند.اما در آموزش امروز مي خواهيم انتقال تصوير توسط آي پي استاتيك را آموزش دهيم و اين آموزش بدون شك مي تواند بسيار مفيد باشد.

در اين مقاله به انتقال تصوير دوربين هايي كه از بستر كابل كواكسيال استفاده مي كنند مي پردازيم و در مقالات بعدي انتقال تصوير دوربين مدار بسته بيسيم (دوربين مدار بسته وايرلس ) و دوربين مدار بسته تحت شبكه را آموزش مي دهيم.

پيرو درخواست هاي مكرر اعضاي كانال ايليا ديتا بر آن شديم تا جامع ترين آموزش انتقال تصوير دوربين مدار بسته را براي كاربران محترم قرار دهيم تا بتوانند از آن بهره ببرند.
در مرحله اول اين آموزش قصد داريم تا با نحوه ارتباط شبكه اي در انتقال تصوير بپردازيم.لازم به ذكر است كه توضيحات اين بخش بصورت بسيار عاميانه درج شده اند و حد الامكان از باز كردن بحث هاي مربوط به انتقال داده ها در لايه هاي شبكه كامپيوتري پرهيز مي كنيم.
اولين گام براي انجام انتقال تصوير دوربين مدار بسته اين است كه شما يك خط اينترنت داراي آي پي ثابت داشته باشيد.براي اين منظور بايد از هر كجا كه اينترنت خود را تهيه كرده ايد اقدام به خريد آدرس آي پي ثابت يا همان آي پي استاتيك كنيد.
حال دليل خريد آدرس آي پي ثابت چيست ؟ هر بار كه شما به اينترنت وصل مي شود آدرس آي پي شما تغيير مي كند.به عبارت دقيق تر هنگامي كه شما مودم خود را روشن مي كنيد از طرف ارائه دهنده سرويس اينترنت شما ، يك آدرس آي پي متغيير به آن اختصاص مي يابد.ممكن است در صورت خاموش و روشن كردن مودمتان آدرس آي پي شما مجدد تغيير كند و براي انتقال تصوير دوربين مدار بسته نياز است تا شما داراي يك خط اينترنت با آدرس آي پي ثابت باشيد.
براي انجام انتقال تصوير توسط آي پي استاتيك (ثابت) شما بايد  تنظيماتي را روي مودم خود صورت دهيد.در اين تنظيمات شما منابعي از شبكه داخلي خودتان را به اشتراك مي گذاريد.حال اين منابع مي توانند هر چيزي باشند كه شما در انتقال تصوير دستگاه دي وي آر خود را به اشتراك مي گذاريد.
با اين كار شما در حقيقت اجازه داديد كه هر كس آدرس آي پي شما را وارد كند ، بتواند به دستگاه دي وي آر شما دسترسي داشته باشد و بتواند تصاوير دوربين هاي شما را مشاهده كند.
حال شايد تصور كنيد كه اين روش اصلا امن نيست و ممكن است تا با بدست اوردن آدرس آي پي شما بتوانند تصاوير دوربين ها را مشاهده كنند.براي مقابله با اين نفوذ ، شما بايد كلمه عبور دستگاه دي وي آر خود را بصورت كاملا ايمن تعريف كنيد و آن را در اختيار هيچ كس قرار ندهيد.در اين صورت زياد تعجب نكنيد اگر تصاوير شما مورد سو استفاده قرار بگيرند.
همانطور كه گفتيم پس از اعمال تنظيمات روي مودمتان ، شما دستگاه دي وي آر خود را روي محيط وب به اشتراك مي گذاريد.حال هر كس مي تواند با وارد كردن آدرس آي پي و نام كاربري و كلمه عبور وارد دستگاه دي وي آر شما شده تصاوير را مشاهده كند و از امكانات ديگر مانند بازبيني ويدئو ها ، تنظيمات ساعت و تاريخ و بسياري گزينه هاي ديگر استفاده كند.
حال مي خواهيم تنظيمات مودم را براي انتقال تصاوير دوربين مدار بسته صورت دهيم.دستگاهي كه ما مي خواهيم انتقال تصاوير را روي آن انجام دهيم داراي پورت انتقال تصوير موبايلي 34567 مي باشد كه يكي از پر مصرف ترين دستگاه ها مي باشد.زيرا قيمت دوربين مدار بسته AHDD ناسب تر از ساير دوربين ها مي باشد.لازم به ذكر است نرم افزار انتقال تصوير موبايل اين پورت Xmeyee مي باشد و چنانچه پورت موبايل دستگاه دي وي آر شما متفاوت باشد بايد نرم افزار مخصوص خود آن را تهيه كنيد.
ابتدا وارد منوي تنظيمات شبكه دستگاه دي وي آر خود شويد.
1-اگر گزينه dhcp فعال است آن را به حالت غير فعال در بياوريد.
2-در قسمت ip address آدرس آي پي دلخواه اما در رنج آدرس هاي شبكه خود وارد كنيد.براي مثال آدرس آي پي 192.168.1.100
3-subnet mask را تغيير ندهيد و روي 255.255.255.0  باشد.
4-در قسمت gateway آدرس آي پي مودمتان وارد شود.در اينجا آدرس 192.168.1.1 مد نظر است.
5-براي primary DNS نيز آدرس آي پي مودمتان را وارد كنيد. 192.168.1.1
6-براي secondary DNS مقدار 8.8.8.8 را وارد كنيد.
ساير مقادير را نيز تغيير نداده و تنظيمات را ذخيره مي كنيم.

آموزش انتقال تصوير دوربين مدار بسته
حال به تنظيمات مودم مي پردازيم.
تصاوير زير مربوط به مودم هاي Dlink  مي باشد.براي ساير مودم ها نيز تنظيمات انتقال تصوير تفاوت چنداني ندارد.وارد صفحه كانفيگ مودم خود شويد.
براي مودم هاي dlink بطور پيش فرض آدرس آي پي 192.168.1.1 را در مرور گر خود وارد كنيد.سپس در صفحه بعد براي نام كاربري admin و كلمه عبور نيز admin را وارد كنيد.
حال شما وارد منوي كانفيگ مودم خود شده ايد.

انتقال تصوير دوربين مدار بسته
در منوي advanced گزينه DMZ  را كليك كرده سپس در قسمت DMZ host ip address  آدرس آي پي دستگاه دي وي آر خود را وارد كنيد.192.168.1.100 
حال گزينه save settings را بزنيد.

انتقال تصوير دوربين مدار بسته
شما تنظيمات مودم و دستگاه دي وي آر خود را انجام داده ايد.
حال نرم افزار موبايل مخصوص دستگاه دي وي آر خود را نصب كنيد.پورت انتقال تصوير موبايل دستگاه دي وي آر ما 34567 بود كه توسط نرم افزار Xmeye مي توانيد تصاوير اين دستگاه ها را ببينيد.
حال طبق آموزش هاي قبلي وارد نرم افزار موبايل شده و گزينه + در گوشه سمت راست صفحه را كليك كنيد.

انتقال تصوير دوربين مدار بسته
مقادير را به فرم زير وارد كنيد.
1-براي نام دستگاه ، يك نام دلخواه را وارد كنيد.
2-براي آدرس آي پي شما بايد آدرس آي پي استاتيكي كه خريداري كرده ايد را وارد كنيد.
3-در قسمت پورت 34567 را وارد مي كنيد.توجه داشته باشيد كه دستگاه هاي مختلف با فريم ور ها و برندهاي مختلف داراي پورت موبايلي متفاوتي هستند.
4-براي نام كاربري بايد نام كاربري دستگاه دي وي آر خود را وارد كنيد.
5-براي كلمه عبور نيز بايد كلمه عبور دستگاه دي وي آر خود را وارد كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۱۶:۳۹ توسط:سالار احمدي موضوع:

راهكارهاي فني تامين برق دوربين مدار بسته

 

در اين مقاله قصد داريم تا راهكارهاي فني تامين برق دوربين مدار بسته را براي علاقمندان شرح دهيم.شايد با خود بگوييد دوربين مدار بسته تنها نياز به يك برق 12 ولت دارد و منظور از راهكارهاي فني تامين برق دوربين مدار بسته چيست ؟
تامين برق و تغذيه دوربين مداربسته آنقدر مهم است كه كه اگر نتوانيد توان مورد نياز دوربين مدار بسته را به خوبي تامين كنيد ممكن است يكي از موارد زير پيش بيايد :
-آسيب رسيدن به دوربين مدار بسته بدليل تامين ولتاژ ضعيف (تصور كنيد قيمت دوربين مدار بسته اي كه آسيب مي بيند نيز بالا باشد)
-افت كيفيت تصوير بدليل جريان نامناسب
-نويز در تصاوير دوربين مدار بسته


براي پروژه هاي كوچك شايد اين مساله آن قدر مهم نباشد.زيرا متراژ كابل مصرفي بسيار پايين است و افت ولتاژ بدليل طول كابل برق شايد زياد محسوس نباشد.اما هنگامي كه شما براي پروژه هاي بزرگ اقدام به سيم كشي برق دوربين مدار بسته مي كني بايد در نظر داشته باشيد كه ميزان توان مصرفي با توجه به سطح مقطع كابل برق دوربين مدار بسته و همچنين ميزان افت ولتاژ در طول سيم را بررسي كنيد تا مشكلي براي شما بوجود نيايد.
منظور از افت ولتاژ در طول مسير چيست ؟ هنگامي كه شما براي مسيرهاي طولاني از كابل و يا سيم با سطح مقطع پايين استفاده ميكنيد بايد بدانيد كه ولتاژي كه در ابتداي مسير كابل به آن متصل كرده ايد با ولتاژي كه در انتهاي مسير دريافت مي كنيد يكسان نمي باشد.همين امر مي تواند باعث افت تصوير و همچنين وجود نويز و در نهايت آسيب رسيدن به دوربين مدار بسته شما شود.
در ادامه راهكارهايي را براي شما بيان مي كنيم تا توسط آنها بتوانيد اين ميزان افت ولتاژ را محاسبه كرده و از بروز اين مشكلات جلوگيري كنيد.


براي مسير هاي طولاني بالاي 70 متر استفاده از ولتاژ 12 ولت در كابل برق دوربين مدار بسته توصيه نمي گردد و بهتر است براي اين موارد از برق 220 ولت و قرار دادن آداپتور در كنار دوربين مدار بسته استفاده كنيد.همچنين اين مورد را بسيار جدي بگيريد كه از آداپتور هاي بسيار با كيفيت استفاده كنيد و قيمت بالاتري براي خريد يك آداپتور مناسب و با كيفيت بسيار بالا پرداخت كنيد.در آداپتور هاي ارزان قيمت ولتاژ و آمپر خروجي با آنچه روي محصول درج شده تفاوت بسيار زيادي دارد.
چنانچه مي خواهيد از برق 12 ولت مستقيم براي تامين توان مصرفي دوربين مدار بسته خود استفاده كنيد بايد ميزان افت ولتاژ با توجه به سطح مقطع سيم خود را محاسبه كنيد.در پست هاي قبلي و معرفي نرم افزار محاسباتي دوربين مدار بسته ، يكي از قسمت هاي مهم اين نرم افزار Wireloss بود كه در توضيح آن گفتيم كه اين قسمت براي محاسبه ميزان افت ولتاژ در كابل برق دوربين مدار بسته بكار مي رود.
شما با انتخاب نوع آلياژ سيم ، متراژ سيم و ولتاژ ورودي مي توانيد ميزان افت ولتاژ در سيم را اندازه گيري كنيد تا بتوانيد ولتاژ مورد نياز خود را به خوبي تامين كنيد.


در اين موارد نياز است تا سطح مقطع كابل برق شما به ميزاني در نظر گرفته شود كه افت ولتاژي نداشته باشيد.در برخي پروژه هاي ديده شده كه نصاب دوربين مدار بسته با استفاده از سيم هاي بسيار نازك با قطر 0.25 اقدام به تامين برق دوربين مدار بسته در متراژ هاي بالا كرده است كه همين امر مي تواند باعث آسيب رسيدن به دوربين شود.
اگراستفاده از برق 220 ولت و قرار دادن آداپتور در كنار دوربين مداربسته را در دستور كار خود داريد بهتر است تا كابل برق شما از كابل تصويرتان فاصله داشته باشد.اين احتمال خيلي ضعيف است كه با استفاده از چندين آداپتور از يك كابل برق ، اين كابل بتواند روي تصاوير شما نويز بيندازد اما بدليل هم جواري طولاني اين دو كابل و همچنين ميزان آمپر مصرفي كابل ، بهتر است تا از هم جواري كابل برق و تصوير جلوگيري شود تا از عدم وجود نويز اطمينان حاصل كنيد.
يكي ديگر از اشتباهاتي كه بعضا نصابان و همكاران محترم مرتكب مي شوند استفاده از يك آداپتور در سمت DVR و سيم كشي هاي طولاني تا خود دوربين است.اين مورد باعث مي شود تا فشار زيادي به خود آداپتور بيايد و ضمن افت ولتاژ و جريان ، خود آداپتور نيز پس از مدت كوتاهي از بين مي رود و شما محبور به تعويض آن مي شويد.
در مواردي كه مي خواهيد از برق 12 ولت در مسير هاي طولاني استفاده كنيد حتما از منبع تغذيه صنعتي استفاده كنيد.اگر افت ولتاژ شما حدود 1 ولت باشد نيز مي توانيد در سمت پاور مركزي با تغيير ديمر خروجي ولتاژ سر خط خود را افزايش دهيد.به اين معني كه شما سر خوط كابل برق خود ولتاژ 13 ولت را درون كابل برق خود اعمال مي كنيد و در انتهاي خط با توجه به افت ولتاژ 1 ولتي ، شما ولتاژ 12 ولت را دريافت مي كنيد.

براي دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه ، خيلي مهم است كه دقيقا مشابه ميزان آمپر مورد نياز آنها ، تغذيه دوربين تامين گردد.نسل قديم دوربين هاي تحت شبكه بسته به نوع دوربين ، حدودا نياز به 1.55 آمپر جريان داشتند و در صورت تامين كمتر از ميزان مورد نياز دچار قطعي تصاوير بصورت لحظه اي مي شدند.
پس از توضيحات فوق اين نكته را ياد آور شويم كه تمام دوربين هاي مدار بسته حداقل تا يك ولت جاي افزايش و كاهش ولتاژ را دارند و اگر مي گوييم ولتاژ مناسب را به دوربين مدار بسته تان برسانيد منظور اين نيست كه اگر بجاي 12 ولت شما 11.55 ولت به دوربين برق داديد دنيا به آخر مي رسد و تمام مشكلات ذكر شده در بالا پيش مي آيد.
اگر موارد فوق را عنوان كرديم براي اين است كه مشاهده شده در برخي موارد ولتاژ هاي 9 ال 10 ولت به دوربين مي رسد كه مي تواند مشكلات ذكر شده را بوجود بياورد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۴۲:۰۷ توسط:سالار احمدي موضوع:

چيپست هاي دوربين مدار بسته چند كاره

 

شايد شما نيز روي برخي از دوربين هاي مدار بسته كلمه 4in1 را مشاهده كرده باشيد و از خود پرسيده باشيد كه اين كلمه به چه معني مي باشد ؟

دوربين هاي مدار بسته نسل جديد داراي سنسور هاي Cmos  و برد هاي galaxy core مي توانند در 4 حالت زير سيگنال تصاوير را ارسال كنند.

1-ارسال سيگنال دوربين مدار بسته آنالوگ روي حالت CVBS

2-ارسال سيگنال دوربين مدار بسته HDCVI تكنولوژي ارسال تصوير كمپاني دوربين مدار بسته داهوا

3-ارسال سيگنال دوربين مدار بسته HDTVI  اكثر دوربين هاي كمپاني دوربين مدار بسته هايك ويژن

4-ارسال سيگنال تصوير دوربين مدار بسته AHD كه يك تكنولوژي كد باز است و مي تواند با تمام دستگاه ها سازگار باشد.

تغيير بين اين 4 حالت با نگه داشتن كليد OSD روي كابل دوربين مدار بسته صورت مي گيرد و هر يك از 4 جهت در جوي استيك دوربين مدار بسته روي يك تكنولوژي خاصي سوئيچ مي كند.

با نگه داشتن كليد OSD منو روي دوربين مدار بسته دقيقا چه اتفاقي مي افتد ؟ هنگامي كه شما دوربين مدار بسته خود را روي حالت يك تكنولوژي خاص سوئيچ مي كنيد در واقع ارسال سيگنال تصوير روي كابل بر اساس استاندارد تكنولوژي مورد نظر تغيير پيدا مي كند.بعنوان مثال اكثر دوربين هاي مدار بسته AHD داراي انكودر و ديكودر هاي Nextchip مي باشند.هنگامي كه نور محيط توسط لنز به سنسور تصوير مي رسد و توسط چيپست پردازنده تصوير به سيگنال هاي تصوير تبديل مي شود ، نوع اين سيگنال با توجه به تكنولوژي هاي مختلف متفاوت مي باشد.بعنوان مثال اگر دوربين مدار بسته HDCVI  را به دستگاه هاي ركوردر AHD  متصل كنيد تصاوير نا مشخصي را دريافت مي كنيد.اين در حالي است كه هنگامي كه شما روي حالت تكنولوژي خاصي سوئيچ مي كنيد نوع ارسال سيگنال بطور كاملا سازگار با تكنولوژي مورد نظر تغيير مي يابد.

تكنولوژي هاي AHD و HDTVI بصورت كد بتز مي باشند و هنگامي كه ديكودر داخلي اين دوربين ها اقدام به رمز گزاري سيگنال مي كند ، الگوريتم ارسال و دريافت سيگنال تكنولوژي هاي متفاوت در چيپست مركزي دوربين هاي چهار كاره قرار داده شده است و به راحتي مي توان نوع سيگنال ارسالي را تغيير داد.

حال شايد با خود بگوييد كه اين تكنولوژي مزيت هاي بسيار زيادي دارد و از اين پس بجاي خريد دوربين هاي برند هاي مختلف تنها دوربين هاي مدار بسته با PCB هاي Galaxy Core را تهيه كنيم.

در خريد اين دوربين ها موارد زيادي دخيل هستند كه از جمله مهم ترين آنها مي توان به كيفيت سنسور تصوير و نوع لنز و pcb بكار رفته در اين دوربين ها اشاره كرد و چنانجه يك دوربين مدار بسته ارزان قيمت داراي سنسورهاي تصوير با درجه كيفي پايين باشد عمر بسيار پاييني خواهد داشت و نمي تواند جوابگوي نياز كاربر باشد.حال اينكه هنگامي كه يك دوربين مدار بسته داراي كيفيت تصوير و عمر سنسور تصوير پايين باشد ديگر دارا بودن مزيت  4 كاره بودن به هيچ وجه به چشم نمي آيد.

سازگاري تكنولوژي هاي دوربين مدار بسته با يكديگر اقدامي است كه مي تواند براي سازگاري و بهبود انواع دوربين هاي مدار بسته آنالوگ HD كه از  بستر كابل كواكسيال استفاده مي كنند به شمار مي آيد و امروزه دستگاه هاي ركوردر برندهاي معتبر مانند داهوا و هايك ويژن ، داراي قابليت سازگاري با تمام انواع دوربين مدار بسته ، حتي دوربين مدار بسته تحت شبكه را دارند.

دستگاه هاي دي وي آر چهار كاره نيز جهت سازگاري با انواع دوربين هاي مدار بسته طراحي و توسعه يافته اند كه براي خريد آنها نيز مهم ترين عامل ميزان رزولوشن ضبط و نرخ فريم آنها مي باشد كه دو عامل بسيار مهم در خريد دستگاه دي وي آر به شمار مي رود و همچنين پردازنده مركزي كه امروزه محبوب ترين آنها چيپست HiSilicon مي باشد كه از توان عملياتي و دوام بيشتري به نسبت ساير چيپست ها برخوردارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۴۰:۵۸ توسط:سالار احمدي موضوع:

معرفي فناوري EASY IP 3.0 دوربين مدار بسته هايك ويژن

هايك ويژن در تاريخ دوم مارچ سال جاري سري جديد محصولات دوربين مدار بسته تحت شبكه خود را با نسل سوم استاندارد easy ip  ارائه داد و اين تكنولوژي جديد با خود دستاوردهاي بسيار مفيدي به همراه داشته است كه در ادامه به بررسي مهم ترين آنها مي پردازيم.

دوربين مدار بسته هايك ويژن در نسل جديد اين تكنولوژي از كدك h265+ استفاده كرده است و بنا به ادعاي سازنده h265+ مي تواند داده ها را تا 50 در صد بيشتر از h265 فشرده سازي كند كه رقم بسيار قابل توجهي مي باشد.
از ويژگي هاي اين بهبود كد گزاري را مي توان نياز به فضاي ذخيره سازي كمتر ،ارائه تصاوير با كيفيت بالاتر ، بهبود قابليت هاي تحليل تصوير (توابع VCA) و استفاده راحت تر را اشاره كرد.
در معرفي نسل جديد دوربين هاي مدار بسته هايك ويژن ويژگي هاي بسيار كليدي از جمله نصب و راه اندازي بسيار راحت ، پشتيباني و ارائه رزولوشن 4KK و ماندگاري بالاتر را اشاره كرد كه در ادامه به توضيح هر كدام از اين بخش خا مي پردازيم.


كدك هوشمند h256+


هايك ويژن در معرفي اين كدك ادعا داشته است كه با ارائه بهبود هايي در الگوريتم هاي ذخيره سازي h265 باعث شده تا فضاي ذخيره سازي داده هاي دوربين هاي مدار بسته هايك ويژن كه از اين تكنولوژي استفاده مي كنند به ميزان 50 در صد كمتر از دوربين هايي باشد كه از تكنولوژي  h265  استفاده مي كنند.هايك ويژن راه دست يابي به اين مهم را با آرشيو كردن المانهاي غير ضروري در كادر تصوير دوربين مدار بسته ، مانند پس زمينه هاي ثابت ، اشيائي كه داراي حركت ثابت مي باشند (مانند آونگ ساعت ) و تاثير نويز در زمان شب و تاريكي صورت داده است كه مي تواند حجم داده هاي مورد نياز براي ذخيره سازي تصاوير دوربين مدار بسته را به ميزان بسيار قابل توجهي كاهش دهد كه باعث كاهش چشمگيرهزينه هاي ذخيره سازي داده ها براي كاربر مي شود.

رزولوشن 4K

در سري دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه داراي تكنولوژي Easy Ip 3.0 ارائه رزولوشن تصوير 4k امكان پذير گرديده است و كاربران مي توانند از تصاوير 4kk با رزولوشن بسيار بالا لذت ببرند و همچنين ميزان ذخيره سازي اطلاعات و فضاي مورد نياز براي ذخيره سازي داده ها به ميزان بسيار قابل توجهي كاهش يابد.
نسل جديد اين دوربين ها داراي WDR واقعي تا 120 دسيبل هستند و مي توانند در شرايط نوري مختلف تصاوير را به بهترين شكل ممكن بازسازي بكنند.
هايك ويژن در اين سري از دوربين هاي مدار بسته تكنولوژي dark fighter را به كار گرفته است و در توضيح مختصر اين تكنولوژي بايد بگوييم كه ارائه تصاوير رنگي با رسيدن كمترين ميزان نور به دوربين مدار بسته ممكن مي باشد.


بهبود در توابع VCA


با ارئه تصاوير با كيفيت تر به همراه كدك هوشمند اختصاصي هايك ويژن ، دقت در عملكرد توابع VCA به ميزان بسيار قابل توجهي افزايش يافته و اين توابع پردازش تصوير به ميزان بسيار قابل قبولي داراي بهبود عملكرد خواهند بود.


پايداري بالاتر و استفاده راحت تر


بيشتر دوربين هاي ارائه شده در اين تكنولوژي داراي مقاوت قابل توجهي در برابر خاك و آب مي باشند و اكثريت آنها داراي استاندارد ip67 هستند.همچنين هايك ويژن در اين سري از دوربين هاي تحت شبكه قابليت PoE را بهبود بخشيده است و متراژ نهايي ارسال داده هاي دوربين مدار بسته تحت شبكه را به 300 متر افزايش داده است كه مي تواند يك تغيير بسيار چشمگير باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۴۰:۰۵ توسط:سالار احمدي موضوع:

هك شدن دوربين هاي مدار بسته داهوا

 

داستان هك دوربين هاي مدار بسته همچنان ادامه دارد.پس از اعلام هك شدن دستگاه هاي dvr هايك ويژن ، اكنون نيز اخباري مبني بر هك تجهيزات نظارت تصويري دوربين مدار بسته داهوا و دستگاه هاي دي وي آر اين شركت منتشر شده كه در ادامه به بررسي آن خواهيم پرداخت.
با توجه به ادعاي داهوا يازده مدل از دوربين مدار بسته تحت شبكه و ركوردرهاي HDCVII اين شركت در خطر اين حملات قرار دارند و اين اعداد و ارقام  تنها مبناي ادعاي داهوا بوده و ممكن است ساير محصولاتي كه از سوي داهوا در ليست خطر اعلام نشده اند نيز در خطر هك شدن قرار داشته باشند.


اين حفره امنيتي در firmware محصولات داهوا وجود داشت و داهوا اطلاع رساني هايي مبني بر بروز رساني نرم افزار اين محصولات ارائه نموده است و كاربراني كه از اين محصولات استفاده مي كنند موظف به بروز رساني نرم افزار هاي خود هستند و داهوا اين firmwaree ها را در وب سايت خود قرار داده  تا مشتريان بتوانند به سرعت نرم افزار را بروز رساني كرده تا حفره هاي امنيتي بر طرف گردند.

پس از هك شدن دستگاه هاي داهوا چه اتفاقي مي افتد ؟


پس از نفوذ به تجهيزات نظارتي و دوربين مدار بسته تحت شبكه داهوا كاربر هكر مي تواند از طريق UI تحت وب اين محصولات تمام اقدامات از قبيل  تغيير كلمه عبور ، دسترسي به آرشيو ها ، پاك كردن آنها و در كل تمام عملياتي كه كاربر مي تواند انجام دهد را صورت داده و براي كاربران اين تجهيزات اختلالات زيادي بوجود بياورد.
همچنين نفوذ و هك محصولات ذكر شده داهوا بسيار راحت است كه دست كاربران متوسط را نيز باز مي گذارد.
بنا به ادعاي داهوا اين حفره امنيتي تنها يك خطاي كد نويسي نرم افزاري بوده و تمام اين موارد در خصوص باگ هاي شديد محصولات ذكر شده ، بصورت كاملا تصادفي مي باشند.
اما اينجا يك سوال پيش مي آيد و آن هم اين است كه چه تضميني وجود دارد كه اين مشكلات در آينده نيز رخ نخواهند داد ؟
فرايند هك و آنتي هك همواره در حال تقابل هستند و هر چقدر يك سيستم به لحاظ امنيتي قوي تر مي شود هكر ها نيز از راه هاي ديگري وارد مي شوند و اين تقابل در نهايت منجر به ارائه باگهاي نرم افزاري و حفره هاي امنيتي مي شوند كه در برخي موارد مي توانند سر يك برند را زير آب كنند.

جزئيات نحوه هك محصولات داهوا


كاربري كه موفق به هك محصولات داهوا شده بود ، توانست به فايلي كه اطلاعات نام كاربري و كلمه عبور تجهيزات داهوا را ذخيره مي كند دسترسي يافته و اطلاعات كاربران را از آن واكشي كند.
شايد با خود بگوييد كه امنيت داهوا بسيار پايين است اما اين فيل هاي متني كه مشخصات كاربران را ذخيره مي كنند در دسترس همگان نيستند و براي نفوذ به اطلاعات بايد از راه گزارش گيري هاي پايگاه داده ها وارد شد.
با چند دستور ساده مي توان به محصولات داهوا نفوذ كرد و اطلاعات مورد نياز را از پايگاه داده ها استخراج كرد.
كلمات عبور بصورت كدهاي hash در پايگاه اداه ها ذخيره مي شوند.كدهاي hash از الگوريتم يك طرفه اي توليد مي شوند.يعني اگر شما كد  hash شده يك رشته متني كلمه عبور را بدست بياوريد هيچ الگوريتمي وجود ندارد كه بتوانيد كلمه عبور اوليه را پيدا كنيد.اما اين اسكريپت اقدام به توليد كلمات عبور متفاوتي مي كند و  آن را هش كرده و سپس با رشته هش شده مقايسه مي كند.هر گاه موفق به ساخت رشته اي مشابه شد با كلمه عبور وارد شده دستگاه شما هك شده است.
اما مورد ذكر شده در خصوص باگ در اين محصولات منوط به مشكل كد هاي هش نمي شود.مورد و باگ داهوا اين است كه چرا تدبيري بوجود نيامده كه يك ربات با اينهمه آزمون و خطاي كلمه عبور Banned نمي شود و مي تواند ساعت ها آزمون و خطاي كلمه عبور را انجام دهد تا جايي كه با آزمون و خطاهاي متعدد بتواند دوربين مدار بسته شما را هك كند.
براي مثال هنگامي كه شما مي خواهيد در يك وب سايت وارد شويد علاوه بر كلمه عبور و نام كاربري از شما مي خواهد تا كد امنيتي كه به شكل تصوير راست را وارد كنيد تا مطمئن شود شما ربات نيستيد و امكان آزمون و خطاهاي متعدد را از شما بگيرد.
مثال ديگر سايت گوگل است.در سايت گوگل نيز هنگامي كه كاربر بطور متوالي اقدام به سرچ كلمات كليدي مختلف مي كند ، پس از چند جستجو از او مي خواهد تا كد امنيتي وارد كند و نشان دهد كه ربات نيست.
در firmware تجهيزات نظارت تصوير داهوا نيز ميبايست امكاني انديشيده ميشد كه يك اسكريپت نتواند بارها آزمون و خطا را انجام دهد.
اين نفوذ امنيتي به محصولات داهوا در حالي اتفاق افتاد كه قيمت دوربين مدار بسته هايك وِيژن نيز چندي پيش مورد هك قرار گرفت و دستگاه هاي زيادي از اين كمپاني هك شدند كه كمپاني توليد كننده با ارائه نرم افزار جديد اين مشكلات را تا حدود زيادي بر طرف كرد.
اما با توجه به سهم عظيم فروش داهوا و هايك ويژن در بازار هاي ايالت متحده امريكا ، نگراني هايي در خصوص استفاده از اين محصولات بوجود آمده است كه مي تواند آينده بازار اين دو كمپاني چيني را تحت تاثيرات خود قرار دهد.

اين مشكلات علاوه بر محصولات اصلي داهوا به برند هاي OEM  داهوا نيز باز مي گردد كه اين محصولات نيز بايد بروز رساني هايي در خصوص فريم ور هاي خود صورت دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۵۶:۰۴ توسط:سالار احمدي موضوع: